Case study – Evenement

Voor de regionaal event hebben wij een awereness campagne mogen draaien. De organisatoren liepen er tegenaan dat zij door middel van hun eigen social media bereik elke keer in dezelfde vijver aan het vissen waren. Zij bereikten steeds dezelfde mensen! Iets wat wij vaak van ondernemers/organisatoren te horen krijgen. Dit is tevens ook niet zo gek want Facebook/Instagram laat jouw post maar aan een fractie van jouw volgers zien. Laat staan mensen die jouw pagina niet volgen!

Dit betrof een gratis evenement, het doel was niet om tickets te verkopen maar om meer aandacht te genereren voor het evenement. Wij hebben een als ad creative een trailer met beelden van de vorige editie gemaakt. Deze hebben wij op basis van onderzoek gericht op de doelgroep die de vorige jaren op het evenement is geweest. Vervolgers hebben we iedereen die tenminste 75% van de video bekeken had specifiek “geretarget” met een andere video met een duidelijke call-to-action. 

Door deze tactiek hebben we het kaft van de koren weten te scheiden. Dit was een warme doelgroep die al bekend was met het evenement (omdat zij de eerste video bekeken hadden. We hebben met deze campagne een bedrag van € 333,56 uitgegeven en daarmee 94.624 impressies weten te genereren. Een hoop “awereness” voor een relatief laag bedrag en daarnaast getarget aan de juiste doelgroep!

Marketing voor jouw event? Wij helpen je graag!

Marketing voor events is een van de specialismen van Clickbeet. Zodoende hebben wij verschillende festivals geholpen om een hogere omzet te behalen. Meer exposure, meer bezoekers en meer omzet. Dat is waar wij het voor doen! Wil jij een meer bezoekers krijgen tijdens jouw events? Dan is social media marketing de way to go! 

Direct meetbaar resultaat.